Sosyal Medya Kampüsü 5. Hafta (Canlı Bloglama)

#SosyalMedyaKampüsü Editörü

Deniz Çerçioğlu

Sosyal Medya Kampüsü’nde bu hafta ” Seo, Google Analytics, Etkili Basın Bülteni Hazırlama” eğitimleriyle devam ederken konuşmacı olarak Ali İhsan Varol ve Eren Kumcuoğlu‘nu ağırlıyoruz.

13.02.2016

09.15 – Kaan Gülten ile “Seo Eğitimi” başladı.

9.20 – Seo bir kalıp değildir. Zamana, rekabete, sektöre, kullanıcı yapısına göre şekillenen ve değişen bir yapıdadır.

9.30 – Seo, anahtar kelime uyumluluğu sayesinde, daha az Adwords maliyeti sağlar. Geri dönüşü en yüksek yani en karlı reklam yatırımıdır. Doğrudan ilgili hedef kitleye ulaşmayı sağlar.

9.45 – Title site için çok önemlidir. Sadece title ile bile üst sıralara çıkabilirsiniz.

10.00 – Anahtar kelimeler ile ne kadar uyum sağlarsanız o kadar kolay başarı elde edersiniz.

10.10 – Site içi %35 site dışı %65 öneme sahip. Sadece site içi çalışmalarla değil, tavsiye bağlantılarla da çalışılması lazım.

10.20 – Seo çalışması yaparken doğal popülarite algısına uygun olarak kurgulamalısınız. Etik çalışma yapmayanlar her algoritma güncellemesinde eleniyor.

11.00 – İçeriğiniz sosyal medyada paylaşılıyorsa ve sosyal medyadan link alıyorsa, içerik özgünlüğü ikinci planda kalır.

11.10 – Tüm giyim markalarının en büyük mağazaları e-ticaret siteleridir.

kaan gülten

11.20 – Web sitenizin Google’da üst sıralarda çıkması, en işlek caddede dükkanınızın olmasından daha iyidir.

11.30 – Domainde anahtar kelimelerin geçmesi önemlidir ama anahtar kelimenin geçeceği domain eğer tek bir alana hizmete ediyorsa daha da önemlidir. Genel içerikli bir site olacaksa domainde alan adında zorlama yapmamız lazım. Alt kategorilerde de geçirebiliriz.

12.00 – Ziyaretçi bazlı Seoda sitede kalma süresi, siteden hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme sayısı, doğrudan sayfa ziyaretleri ve marka odaklı Seo önemli.

12.15 – Öğle yemeği için ara verildi.

13.00 Ali İhsan Varol ile eğitim devam ediyor.

13.10 Sosyal medya hesaplarımı kendim kullanıyorum. Paylaşımları kendim yapıyorum.

13.20 – Twitter sayesinde artık gazete okumuyorum. Gündemi sosyal medyadan takip ediyorum.

13.30 – Twitter’ı günlük gibi kullanmayı anlamıyorum.

ali ihsan varol

14.00 – Kelime Oyunu programı için sorular hazırlıyordum. Ucuz sunucu arayışı sonucunda programı sunmaya başladım.

14.20 – Gezi Olayları döneminde ben olanları yansıttım sadece. Normalde de programda sosyal hayatımda gördüklerime yer veriyordum. Stüdyomuz taksimdeydi. Her gün içinde olduğum ortamı yansıttım.

14.30 – Caps mizahını çok seviyorum. Özellikle takip ediyorum.

14.50 – Ben internette bir program yapmayı düşündüğümde içgüdüsel olarak televizyon boyutunu kurguluyorum

15.00 Eren Kumcuoğlu ile ” Dijital Dünyada Pazarlama” sunumu başladı.

15.10 – Bir kuşakta 50’den fazla reklam görüyoruz. Size çok fazla dokunmadıysa hashtag kullanarak tweet atmıyoruz.

15.15 – Bütçemiz belli olduktan, dağılımına bakıyoruz. Sonra reklam metinlerimizi kontrol ediyoruz. Kelime optimizasyonundan sonra sürekli arama kampanyasını aktif hale getiriyoruz.

eren kumcuoğlu

15.20 – Reklam filmden önce, içerik hazırlığı yapmalı, topluluğunuzu bu konuyla ilgili bilgilendirmelisiniz.

15.25 – E-ticaret kanalınızda ürün görsellerini düzenlemelisiniz.

15.30 – Tv reklamından en az 1 hafta önce websitesi güncellemeleri yapılmalı.

16.00 – Rakiplerinizle aynı dili konuşun.

14.02.2016

12.00 – Gökhan Reisoğlu ile “Google Adwords” eğitimi başladı.

12.05 – Alıcıların %81’i ürünü almadan önce internette aratıyor.

12.10 – Türkiye’de dijital medya reklam harcamalarının %35’i Google Adwordstür.

12.15 – Sadece kullanıcılar reklamınıza tıkladığında ödeme yaparsınız.

12.20 – Doğru zamanda doğru yer de karşılarına çıkmalısınız.

gokhan reisoglu

12.45 – Headlineda karakterleri doldurun. Kelimelerin boş harfleri büyük olsun.

13.00 – Google Adwords ile ülke, il, hatta yarıçap hedefleme mümkün.

13.10 – Mobil cihazlar için, belirli gün/saatler için, farklı coğrafi hedefler için teklifleri yükseltebilir ya da düşürebilirsiniz.

13.20 – Bütçenizin sadece bir kısmını, yeni hedeflemeler ile müşteriler bulması için Adwords’e bırakabilirsiniz.

13.30 – Her Reklam Grubu ortak bir tema etrafında, birbirine yakın anahtar kelimeler içermelidir. 10-20 anahtar kelimelik gruplar, hedef aramalara doğrudan yanıt veren reklamlar yazılmalı.

13.45 – Google Görüntülü Reklam Ağı’nda 10.000’den fazla Türkçe site bulunuyor ve Türkiye internet nüfusunun %98’ine ulaşıyor.

14.00 –  Instream reklamlarda, reklam videonun önünde, arasında veya sonunda görülür. Reklam videosunun en az 30 saniyesi veya tamamı izlendiğinde maliyet oluşur. Indisplay reklamlarında, reklam Youtube arama sonucunca veya izleme sayfasında gözükür. Kullanıcı tıklayarak videonuzu izlemeyi tercih ettiğinde maliyet oluşur.